אזור אישי

מאמר: שילוב בין מתכות והימנעות מקורוזיה (נעלי כבל בימטל)

קורוזיה היא סוג של תגובה המתרחשת בין סוגי מתכות שונות, וזה קורה בעת חשיפה לאוויר. פרמטרים כמו – טמפרטורה, תנאי לחות ואוויר, מלחים שונים וחומרים מזהמים, מאיצים את הליך הקורוזיה וכדי להימנע מכך, יש לשלב בין מתכות מסוגים שונים.

קורוזיה הוא תהליך המתרחש כתוצאה של היחשפות מתכות לחומרים הנמצאים בסביבה ובאוויר. בזמן הליך הקורוזיה, המתכת מאבדת את התכונות שלה מעצם היותה חומר מתכתי ובצורה זו, נוצרים חומרים אחרים וחדשים להם מיני תכונות. לדוגמא: כאשר הדקי המצבר ברכב מגיעים למצב של קורוזיה ועוטים מעליהם סוגי מלחים שונים, הם אינם עוד יכולים להעביר זרם חשמלי, מה שפוגע בפעולת המצבר, לכן רצוי שההדקים יהיו עשויים מנחושת. כמו כן, כאשר נוצרת קורוזיה על שלדי מתכת בתוך בניינים, המתכת הולכת ונחלשת והתוצאה היא מבנה פחות בטיחותי, לכן כדי להימנע מקורוזיה יש לשלב בין מתכות מסוגים שונים.

שילוב בין מתכות

כאשר מדובר על מתכות הנחשבות לטהורות, השימוש בהן הוא מוגבל למדיי, אלה הן מתכות הנחשבות לרכות וחלשות. לעומת זאת, ממש בשל התכונות הללו, ומכיוון שמתכות אלה מהוות כמוליכים חשמליים מצוינים, נעשה בהן שימוש לייצור חוטי חשמל. מיזוג מתכות הוא תהליך הנדרש בהכרח, באם מעוניינים לשפר את תכונותיהן המכאניות. מדובר על הכנה של סגסוגות, ובאמצעות הליך זה מקבלים מתכות חזקות וקשות וגם כאשר הן מתעוותות, לא חלים בהן כל שברים. כמו כן, מתכות אלה יכולות לספוג שברים ומכות מבלי שיגרם להן נזק, הן עמידות בפני קורוזיה ויש להן מוליכות חשמלית מצוינת. בנוסף, הן מוליכות חום.

שימוש במתכות וסגסוגות

על מנת להפיק את המרב מהתכונות המתכתיות יש לשלב ביניהן ויתרה מכך, מומלץ לשלב ביניהן נכון בהתאם לתכונות הנדרשות. כך למשל שילוב של מתכות מסיימות יוביל לאפקט של מהירות, בעוד ששילוש של מתכות אחרות יהיה יעיל יותר למבנים חזקים ויציבים. כמו כן ניתן לשלב בין מתכות על מנת למנוע תופעות כמו קורוזיה וכך להבטיח עמידות ואריכות ימים. לשילובים אלו בין מתכות קוראים סגסוגת. למתכות וסגסוגות שימושים ויישומים רבים ושונים. באמצעותן ניתן לבנות אניות, בניינים, מטוסים, גשרים, מכוניות  ועוד. מכיוון שהן מחזירות אור, הן משמשות גם לייצור מראות. ישנו מגוון מרשים של מתכות וסגסוגות ותמיד ניתן לשלב בין מתכות על מנת ליצור סגסוגת למען מטרה מסוימת.

אילו סוגי מתכות נפוצים לשימוש, על סגסוגותיהם?

ברזל ואלומיניום הם שני סוגי המתכות הנפוצים ביותר בהם נעשה שימוש. אלה הן מתכות מהן ניתן ליצור סגסוגות מצוינות לשימושים שונים לרבות לבניית כלי שייט מטוסים וכו’. גם פלדות אל חלד היא סוג של מתכת בה נעשה שימוש רב הן בתעשייה והן בעולם הבישול וכן נחושת וטיטניום, מתכת היעילה לשימושים הנדסאים ורפואיים.

לבסוף ניתן לומר כי ישנו מגוון גדול של מתכות ומספר הסגסוגות המוכנות מהן הוא בהחלט מרשים ונוח ליישומים שונים, כאשר יש להכיר את סוגי המתכות השונות על תכונותיהן, על מנת להפיק מהן את המרב ולהפיק שילובים אשר יהיו עמידים במיוחד, גם בפני קורוזיה.

מאמרים נוספים

טיפים

מאמר: ממסרים ושימושיהם

ממסרים הם מפסקים בעלי מפסק וסליל. בזמן זרימת זרם בסליל, הממסר מייצר שדה מגנטי, שדה זה מביא לתנועה אשר מועברת למפסק, והוא עובר ממצב הנקרא

קרא עוד
טיפים

מאמר: למה לנו לקחת ללב?

הלב שלנו מופקד על הנעת כלל מערכות הגוף. כך לוח החשמל, הוא הלב המפקד על כלל מערכות החשמל השונות. בין אם בלוח ביתי פשוט דרך לוח

קרא עוד